Söderbergskan

din moralkaka i en bloggosfär fylld av cupcakes

Konjacsvampen, det nya svarta

Kategori: Skönhet

 

Konjacsvampen är något som florerat bland många internationella skönhetsbloggare den senaste tiden. I Sverige har den nog inte riktigt hunnit slå igenom, men det är bara en tidsfråga innan alla vill ha en alldeles egen. Vad sjutton är då en konjacsvamp? Kan man äta det? Nej. Det är en rengöringssvamp av 100% naturfiber från konjacplantan, helt naturlig och den används för att rengöra ansiktet genom att massera det med svampen, vilket inte bara ger en mild exfoliering utan också stimulerar blodflödet vilket ju sätter igång cellförnyelsen. Dessa svampar finns för olika hudtyper där vissa innehåller lera, medan andra är neutrala för de allra känsligaste.

Jag använder min svamp på så sätt att jag blöter upp den tills den blir mjuk (svampen är hård och skall således vattnas innan användning), kramar ur överflödigt vatten, applicerar en mycket liten klick av min vanliga ansiktsrengöring (svampen gör att man får ut mesta möjliga av krämen vilket gör att du sparar in en massa pengar - bara det gör att jag älskar min konjacsvamp!) och masserar ansiktet med den. Huden känns betydligt lenare efteråt, något jag märkte redan första gången jag testade produkten. Jag var aningen kritisk till den från början, men får erkänna mig besegrad. Nu använder jag den dagligen och kan lugnt säga att det är ett av de bästa inköpen de senaste månaderna. Att den dessutom har en behändlig liten tråd fastsatt så att man kan hänga upp den och slipper ha den liggandes där den riskerar att samla på sig onödiga bakterier ger bara extra plus i kanten.

Fördelar med konjacsvampen

  • Passar alla hudtyper
  • 100% naturliga vegetabiliska fiber.
  • 100% biologiskt nedbrytbar.
  • 100% Fri från färgämnen.
  • Mjuk & mild.
  • PH-balanserad.
  • Naturligt djuprengörande.
  • Snäll mot dig och mot miljön

I Sverige kan du köpa svamparna från Eleven.se (dock ser jag att de flesta är slutsålda, and I understand why). Där ligger priserna på 79-110 kronor. Jag har dock ett par gröna Konjac Sponge Puff med tea tree över som passar alla hudtyper (även mycket känsliga, jag gav en till min högst ömtåliga kombo i present och även hon är nöjd med sin), som jag gör mig av med för 39 kronor, det vill säga till halva priset. Lämna en kommentar vid intresse så kontaktar jag dig via mail. Din hud kommer att tacka dig och säga "Men gud, att vi inte kände till det här tidigare! Känn så mjuk jag är nu!" (OBS! Det rekommenderas att byta ut svampen varannan månad för fräschörens skull.)

KOMMENTARER:

  • Sandra säger:
    2013-10-08 | 12:46:22

    Jag vill gärna prova! :)

  • Ida Persson säger:
    2013-10-09 | 12:32:17

    Halloj där! Såg att du gått dekoratör utbildningen i leksand. jag är så himla nyfiken på den och funderar på att gå. Skulle du säga att den gett dig något bra att ha i bagaget? Är du nöjd med kursen eller hade du med facit i hand idag inte gått den? Det finns ju så otroligt många utbildningar man kan läsa men man ska ju välja någon som ger något till framtiden också!
    Annars vill jag bara säga att du har en så bra bloog! Ny läsare här :)
    Ha det gött!

  • Söderbergskan säger:
    2013-10-09 | 16:40:09
    Bloggadress: http://soderbergskan.blogg.se

    Ida: Hej! Är det distansutbildningen du tänkt gå eller har du tänkt gå den i Leksand på heltid? Jag gick ju distansutbildningen och kan således bara tala för den, men alla i vår klass var väldigt missnöjda med den och ansåg inte att man fick lära sig något man inte redan visste. För mig är det numera bara en grej på cv:t, men den har inte gjort mig klokare. Tyvärr. Däremot kan jag tro att de som bor i Leksand och går skola får ut mer av utbildningen i och med att den man går på distans blir så otroligt komprimerad. Hade det inte varit för att jag inte ville bo på internat hade jag sökt heltidsutbildningen i stället.

  • Anonym säger:
    2013-10-10 | 16:16:51

    Ja det är ju den på distans som jag har möjlighet att gå. Känns trist att det alltid ska brista på distans. Hur många var ni som gick den? Det står nu att det är träff en ggr per månad och då är det tre hela dagar, hade ni det med? Tusen tack för dina svar!

  • Söderbergskan säger:
    2013-10-10 | 21:41:07
    Bloggadress: http://soderbergskan.blogg.se

    Vi hade också träff en gång per månad, dock var det en hel skolvecka då, d.v.s. fem dagar, men då var utbildningen bara en termin. Den är väl förlängd till två terminer nu va? Vi var 12 stycken i klassen.

  • Ida säger:
    2013-10-14 | 08:44:28

    Ah ok, ja jag förstår det som att det är två terminer nu. Den verkar ju så himla kul men jag är ju som sagt orolig för att det är tid i sjön eller vad man ska säga :) Tycker du att det krävs någon direkt erfarenhet för att trivas på kursen?

  • Ida säger:
    2013-10-14 | 13:09:57

    Pratade med kursansvarig idag, och hon sa att det är nu uppbyggt så att distansen krävs vissa erfarenheter och att man nu idag måste arbeta i butik redan för att kunna gå och den som inte är distans så krävs inget alls, då börjar man med säljteknink osv som vi som jobbar redan antagligen har. Det är tre hela dagar träff typ var tredje vecka och sen hemuppgifter, med bland annat att man ska skylta om skyltfönster osv, som jag kan känna kanske är lite svårt?! Kan man gå in på kappahl och fråga det lixom? Hur gjorde ni? I den butik jag jobbar nu så är det redan strikta regler för skyltning i färgkoder osv så det är inte så mycket att experimentera med! :)

Kommentera inlägget här: