Söderbergskan

din moralkaka i en bloggosfär fylld av cupcakes

Hösten är kommen och tröjorna skall på

Kategori: Hundmamma

 
Det är inte lätt att fotografera i mörkret, men så här fina är våra hundar när de går ut om höstkvällarna. Princess (till höger) fick en jättefin stickad tröja från H&M (av alla ställen, jag visste inte att de börjat inrikta sig på hundartiklar med) av vår granne Ellen. Det var one size och passade en havanais perfekt (Princess är stor för sin ras och trots att hon bara är sju månader är hon högre än en normalstor havanais, hon påminner snarare om en dvärgpudel med sina långa ben). Även färgerna gör sig utmärkt på henne. Jag tror inte hon själv är medveten om vilket charmtroll hon är (även om hon är extremt sneaky och skall stjäla allt hon kommer åt, allt från skor till creme fraiche-förpackningar hon hittar i soprummet). Jag som älskar rosa är dock väldigt förtjust i Sagas tröja med, antagligen mer förtjust än hennes matte som inte alls gillar färgen.

KOMMENTARER:

  • Emilia säger:
    2013-10-04 | 23:59:15

    Jag blir så glad när dina inlägg ploppar upp i bloglovin-flödet. Du får mig att känna mig så mycket mindre ensam. Du känner inte mig, men bara genom att skriva om hur du mår har du fått mig att inse att jag inte är ensam i världen. Om fler var öppna med sina tankar och känslor, så som du är, skulle allt bli bättre.
    P.s har du märkt någon skillnad i hur du mår sedan du skaffade Princess? Jag har funderat på att skaffa en hund för "emotional support" men jag drar mig lite eftersom jag inte känner att mitt dåliga mående är anledning till att skaffa en hund och det finns ju inga garantier för att jag kommer må bättre av ett hundsällskap. Men antagligen skulle en vovve hjälpa mer än min cyniska och feta katt. Men ja. Mycket ansvar osv. Det skrämmer mig lite.

Kommentera inlägget här: