Söderbergskan

din moralkaka i en bloggosfär fylld av cupcakes

Groupon levererar

Kategori: Skönhet

 
 
Groupon har ibland riktigt dåliga deals, men ibland hittar man guldkornen, speciellt då man bor i en av de tre större städerna. Jag har köpt både en microdermabrasion-behandling (hudslipning) samt en fillerbehandling med restylane. Det handlar bara om 0,5 ml som kommer att placeras i läpparna då jag vill ha en fylligare överläpp. I dagsläget har jag små dockläppar och eftersom jag ändå målar om formen på dem varje gång jag använder läppstift ser jag inget konstigt med att fylla dem. Hade såklart hellre använt juvederm som är mjukare och ger ett mer naturligt resultat, men restylane är inget fel det heller, bara det görs av en erfaren person och man inte går till överdrift. Jag har ju litet av ett duckface av naturen, så det är definitivt inte ett större plut jag behöver. Och blir jag missnöjd går det trots allt bort om ett par månader.
 
Jag är riktigt förväntansfull, även om ångesten över min vikt såklart kommer upp samtidigt. Jag tänker att jag fortfarande ser ut som en hög med skit, och det blir ingen brownie av den bara för att man pudrar florsocker över. Men det är en bra början, och kanske en motivationskälla då jag inser att jag också faktiskt kan se fräsch ut, bara jag går ner i vikt. I tonåren led jag ju av svår bdd och kunde inte gå ut utan att stå framför spegeln i två timmar varje dag (sminkade mig, grät, sminkade av mig och började om på nytt, skrek åt spegeln, grät, sminkade av och om mig ännu en gång, och så fortsatte det...), men numera orkar jag inte bry mig. Går ut med min och kombons hund i hennes flipflops om morgnarna. Jag har liksom accepterat att jag inte är en av "the beautiful people", och att jag har större problem än att jag inte är vacker. Dock kan jag inte ljuga och säga att jag inte anser att utseende är viktigt. Jag är fortfarande väldigt fåfäng innerst inne. Det är väl bara det att man ger upp när man känner att saker ändå inte spelar någon roll. Förfaller. Tynar bort inombords men växer rent fysiskt när tröstätande är något man vuxit upp med. Jag är dock glad över att ha en granne som tror på mig mer än vad jag gör, och säger att jag faktiskt kommer klara det utan återfall. Eftersom jag har sett botten kommer jag aldrig att vilja återvända dit, och det stämmer.
 
För att gå vidare med Groupon-pratet, så köpte jag även en bra deal hos Studio X på Östra Förstadsgatan. Där är en jättegullig ung tjej som äger stället och jag kan varmt rekommendera henne. Jag kom dit och ville ha en kortare page med snedlugg (tänk Carolina Gynning för något år sedan), och hon föreslog att vi skulle klippa håret kortare på ena sidan. Jag gick med på det och tro't eller ej, jag blev riktigt nöjd. Så nu är jag korthårig för första gången i mitt liv (OK, det är inte kortkort, det går ändå ner till hakan) med en frisyr som sticker ut. Eftersom jag avskyr mitt utseende p.g.a. 50 kilos övervikt kommer jag inte att lägga ut någon bild av mig själv, men delar i stället med mig av två bilder som är snarlik den frisyr jag har nu.
 
 

 
 
 

KOMMENTARER:

  • Angelique {kinkykitten} säger:
    2013-10-24 | 20:50:00
    Bloggadress: http://kinkykitten.nu

    ååh, tänk om samma erbjudande med läppförstorning kunde finnas i Örebro :(

Kommentera inlägget här: