Söderbergskan

din moralkaka i en bloggosfär fylld av cupcakes

Jag drömmer om en jul...helt enkelt

Kategori: Allmänt

 
Vill fira jul med pynt från golv till tak, rödbetssallad(!), vörtbröd(!) och min vegetariska Jansson med soltorkade tomater och oliver (tro mig, har man ätit den går man intte tillbaka till vanlig Jansson, förutsatt att man inte är galen i ansjovis, men vem sjutton är det?). Princess Molly Muffin i en röd liten klänning och jag i en fjäderboa. Enda gången jag saknar att ha en familj (förutom när man är helt förstörd och rödgråten och inte har någon att ringa eftersom de bara lägger på luren när man försöker berätta hur illa det är) är just veckan mellan jul, födelsedag och nyår. En känner sig aldrig så ensam som då och jag avundas de med sammanhållna familjer. Jag låtsas att jag inte bryr mig om traditioner, men egentligen är julpynt det absolut vackraste jag vet (kan gå runt i timmar och drömma mig bort bland det) och jag vill inget hellre än att för en gångs skull uppleva ett riktigt traditionellt årsslut. En jul i Hollywood-anda, en stilla hemmakväll med "Blue Christmas" på repeat med någon man tycker om, julmarknad à la Prag eller ett långsamt Fanny och Alexander-drama - jag tar vad som helst!

KOMMENTARER:

  • Camilla säger:
    2013-11-20 | 21:46:33

    Den där janssonen vill jag ha receptet på. Låter super gott! Ha det gott!!

  • Ms.Perky säger:
    2013-12-03 | 16:17:22
    Bloggadress: http://msperky.bloggplatsen.se

    Men åh vad jag förstår dig. Läste inlägget och ba: ja! Jag vet precis hur det känns! Man glömmer lixom baksidan på jul också.

Kommentera inlägget här: