Söderbergskan

din moralkaka i en bloggosfär fylld av cupcakes

Skorea i mitt hjärta

Kategori: Fyndhörnan

 

Brandos har sommarrea just nu och samtidigt som jag är bitter över mina höga vrister och stora, konstiga fötter som gör att utbudet minskar drastiskt är jag tacksam över samma sak, eftersom ett par normala fötter i en storlek mindre hade ruinerat mig! Jag köpte sex par skor - tre klassiska lågskor i 30-/40-talsstuk och tre högklackade som ändå ser helt OK ut - för totalt 1 744 kronor. Utan rea hade kalaset gått på drygt 6000 kronor. De bruna brougemönstrade skorna till vänster, till exempel, kostar utan reapris 1 149 kronor och klacken intill 1099, vilket jag med min inkomst (som jag nu inte kommer ha kvar efter månadsskiftet, ty då är det dags att söka nytt) inte ens hade lagt ut för ett par om de så var det vackraste jag någonsin sett. Med 70% rabatt är det däremot enbart korkat att inte köpa dem!
 
Detta innebär sex par högkvalitetsskor för snittpriset 290 kronor styck. Det får du inte ens ett par plastiga Skopunkten-pjucks som kommer att gå sönder efter en månads användning för. Du får i alla fall räkna med 299 kronor för det, så detta är ju ett jädra kap. Även fast det känns som en ganska saftig affär på grund av klumpsumman, kommer jag ju nu inte att behöva införskaffa fler skor förrän nästa sommar, om vi bortser från ett par som tål Skåne-vintern.
 
Tummen upp för den otroligt snabba leveransen, dessutom. Jag lade min beställning i förrgår kväll och idag fanns de att hämta ut på ICA i Malmö. (Det närmar sig nu, om tio dagar är jag inte längre luleåbo och det kunde inte kännas skönare!)
Kommentera inlägget här: