Söderbergskan

din moralkaka i en bloggosfär fylld av cupcakes

En nystart kräver fräschör

Kategori: Flytten till Malmö

Jag måste unna mig själv något när jag väl kommit fram. Det har krävts mycket av mig för att ta mig igenom detta då jag inte har mycket energi just nu, jag har varit låg och nära till sammanbrott under exakt hela 2013. Jag tycker att solarium (jag vet att man inte skall sola, men att jag gör det någon enstaka gång bara nu må så vara, jag kommer ändå att få hudcancer då det ligger i släkten och jag har redan hundratals leverfläckar), en brazilian wax och gelenaglar låter som en bra start. Litet fräschare, litet gladare. Har hittat ekonomiska alternativ att köra på och jag glädjs åt att hudvård- och skönhetsbehandlingar är så mycket billigare söderut än i norr där man vet att man kan ta betalt och folk ändå kommer att gå. En brasiliansk vaxning i Luleå går på cirka 600, i Malmö är det hälften så billigt. Samma sak med nagelförlängning. Solariet däremot, ligger på samma pris landet runt. Sedan skall jag bara försöka få den här förbannade foten (ja, jag tror att den är förbannad på riktigt, det är alltid höger fot som drabbas av något otrevligt) att läka, så att jag kan börja ta riktiga långpromenader. Kanske kan det vara värt att investera i ett par bättre promenadskor än Skopunktens svarta tygskor för hundra kronor. Jag tycker förvisso att de är bäst, för de syns knappt. Om man inte kan ha fina skor kan man lika gärna ha så diskreta som möjligt (Converse är det värsta jag vet, obekväma och hemskt fula med den där vita tippen - det funkar på andra, men jag skulle aldrig ha dem själv), men vad gör man inte för...tja, jag vet inte, jag är inte så bra på det här med att ta hand om mig själv. Jag är ju en destruktiv donna rakt igenom. Jag hoppas att jag får en förstående kontaktperson och att det är en hyfsad personkemi mellan oss, ty jag orkar inte börja gorma med sjukvården det första jag gör. För en gångs skull i mitt liv har jag annat att tänka på. Kanske kan det också uppehålla mina tankar från ångesten efter att ha blivit lämnad. Antingen blir det så, eller så kommer det bli för mycket för mig och bägaren kommer att rinna över. Nåja, det finns ju alltid akutpsyk och skall man ändå dit vill man ju åtminstone ha fina naglar och ett vaxat underliv. Även militanta feminister vill ha en slät fitta, även om den inte kommer till användning.
 
 
 Nej, bättre än så här blir det inte i år i alla fall. Och som ni ser är jag inte konstnärligt lagd för fem öre.
 
Jag är så fruktansvärt slut i kropp och hjärna. Enda anledningen till att jag sitter här och skriver en massa skräp varvat med att stirra rakt in i skärmen är att jag inte orkar städa och slänga mer. Jag har några 100 år gamla Rörstrand-tallrikar som borde diskas men jag väljer i stället att kasta bort dem. I natt har det tillkommit fyra flyttkartonger och jag är rädd att det blir en femte. Jag har hittat en massa kläder som är för små som jag planerar att komma i senare och jag har helt glömt bort dess existens! Dessutom tror jag att jag kommer att ha övervikt på mina resväskor. Det här ser inte bra ut alltså...Jag måste börja leva mer spartanskt. Hur folk kan inreda luftigt och diskret går över mitt förstånd (och då är jag ändå riktigt skarp!), och jag skall ändå kunna sådant tack vare min utbildning. Var gör de av alla saker? Har de någon hemlig jordkällare någonstans där alla deras ägodelar som inte är köpta enbart i dekorationssyfte hålls gömda tills de behöver dem?

KOMMENTARER:

  • Camilla säger:
    2013-08-02 | 13:13:18

    Hur går det för dig och lilla Princess?? Tror du har det bra i flyttstöket...

Kommentera inlägget här: