Söderbergskan

din moralkaka i en bloggosfär fylld av cupcakes

Belle d'Opium

Kategori: Skönhet

 

Dagens superfynd: Yves Saint Laurents parfym Belle d'Opium. 50 ml för 378 kronor på Headspot. På KICKS och Åhléns kostar den 819. Har velat köpa den länge, länge men har inte prioriterat den då det inte precis är en parfym man använder varje dag och det känns aningen slösaktigt att införskaffa en till originalpris, men nu har jag ju tjänat in 441 kronor. Det är sådant som gör mig glad som en sjungande lärka, som den girigbuk och det jordtecken jag är.
 
Jag vet att många har svårt för denna tunga doft, men den påminner mig om svunna tider, och min mormor, som av någon anledning alltid luktade opium. Jag vet inte om det var hennes parfym eller om hon helt enkelt hade det väldigt tråkigt när morfar ständigt var bortrest i arbetet. Det förblir ett mysterium som hon tog med sig i graven.
Kommentera inlägget här: