Söderbergskan

din moralkaka i en bloggosfär fylld av cupcakes

About a dog

Kategori: Hundmamma

 
I min familj är det borderline som är grejen. Känslor svallar och humör svänger illa kvickt. Eftersom Princess vill vara med exakt hela tiden blev jag tvungen att låta henne övernatta hos familjen nu sista dagen här i Luleå, för att få möjlighet att röja ifred. Min syster och Princess är bästisar. Varje gång de ses blir hon så glad att hon steppande kissar på sig (hunden, inte systern). Dock går det inte att förneka att man emellanåt överväger att kasta ut henne från balkongen, alternativ sälja henne till lägsta bud. Men vem skall då rengöra ens öron när man ligger och skall sova? Jag sparar ju in en massa pengar på topz.
 
En annan grej i vår familj är total avsaknad av matteskills. Både jag och min syster är otroligt dåliga på matematik och lider förmodligen av dyskalkyli (har man kuggat matte a tre gånger står något inte rätt till). Jag har i en månads tid gått runt och sagt att Princess är "snart 16 veckor", när hon i själva verket hunnit bli 21. Jag blev helt förfärad när jag märkte att hon redan börjat bli könsmogen och litet extra intresserad av hannar. Jag vet ju att små raser tenderar att utvecklas tidigare, men fyra månader...är det ens möjligt? Nu var hon ju dock inte alls fyra månader, utan fem. Jag har missat en hel månad av min hunds liv. Först nu trillade poletten ned. Folk som man träffat när man varit ute och gått med henne har hela tiden sagt att hon varit stor för sin ålder. Ja, det är väl inte så konstigt om hennes matte går runt och ljuger om den? Är jag så besatt av ungdom att jag måste överföra min egen åldersnoja på mitt barn?
 
Två grisar. Princess har hittills tre grisleksaker. Inte för att hon gillar dem mer än en simpel toalettrulle eller en smutsig trosa, utan för att hennes matte egentligen ville ha en minigris (vilket dock inte passar så bra i lägenhet och det skall till att grisar flyger innan jag flyttar ut på landsbygden).
 
 Mjukisdjuret myser i soffan (som vi nu inte längre har).
Kommentera inlägget här: