Söderbergskan

din moralkaka i en bloggosfär fylld av cupcakes

"Ta det lugnt lilla grisen!"

Kategori: Film, TV & musik, Humor








Jag kan omöjligt vara den enda som minns och älskar dessa fantastiskt roliga reklamer för Expressens TV-guide som sändes i slutet på 90-talet (möjligtvis just efter millenieskiftet med?). Reklamens slogan är "Tittar du på vad som helst?", men i ärlighetens namn måste jag medge att jag mer än gärna tittar på dessa uselt tecknade klipp. Faktum är att de är bättre än många av de program som sänds idag.

Någon mer som är för en namninsamling för att dessa briljanta reklamer skall återinföras på bästa möjliga sändningstid? Vi må ha dem tillgängliga på tuben, men alla vet att det inte är samma sak som att se något på den faktiska dumburken, och kan ju inte bara låta dessa guldkorn falla i glömska för den yngre generationen.

KOMMENTARER:

  • H. säger:
    2013-02-09 | 06:23:08

    Haha, så himla söta! Fisken påminner väldigt mycket om mig själv x')

  • Pelle säger:
    2013-02-10 | 19:21:31
    Bloggadress: http://pellespersonliga.blogg.se/

    Fan, jag gick en flashback till SVT moralbarnprogram (typ Myggan eller Syster-Yster och Lill-Strumpa) från nittiotalet när jag såg de här klippen. Brr... ;)

Kommentera inlägget här: