Söderbergskan

din moralkaka i en bloggosfär fylld av cupcakes

Recension: White Musk Libertine från The Body Shop

Kategori: Skönhet

Säger man "rosa månad" tror jag att de flesta kommer att tänka på oktober och bröstcancer, men i brist på kärlek och små fluffiga moln att flyga omkring på, får en flicka helt enkelt uppvaka och omge sig själv med romantiska (nåja, inte allt såklart) saker så här kring Valentins alldeles egen överskattade dag. Därför kommer jag varje torsdag denna månad att recensera en rosa produkt som jag testat och dela med mig av mina åsiker kring den. Vi börjar månaden med litet ytligheter och avslutar med desto matnyttigare litteratur. Hoppas att ni gillar idén!
 

Först ut är The Body Shops serie White Musk Libertine. Det var en ren slump att jag sniffade mig fram till denna då jag uppbesökte butiken för att utnyttja mitt presentkort à 200 kronor som jag hade kvar sedan julafton. Jag gick in med syfte att köpa en ny body butter, men kom på att jag ju faktiskt har en hel hög av dessa hemma. Och de är alla bruna med en doft av nöt, kokos, kakao eller sheasmör. Dofter som alla känns väldigt typiskt Söderbergskan. Varför inte testa något nytt när jag ändå slipper betala ur egen ficka? Då fick jag se att man fram till och med 14/2 kan köpa två produkter ur doftsortimentet och få den ena till halva priset.  "Perfekt!" tänkte girigbuken inom mig.

Eftersom White Musk och White Musk Libertine stod så fint uppställda mitt framför mina trötta ögon var det dem jag drogs till först, och självklart blev det att jag tog upp den underbart söta body lotion-flaskan (250 ml) i ljus babyrosa för att lukta på. Min första reaktion var "åååh!", vilket är ett ganska bra betyg. Eftersom erbjudandet var så bra beslöt jag mig för att sniffa på matchande body mist (100 ml), och reaktionen där var densamma. Detta var helt enkelt en doft för mig. Och när något luktar så gott, är det ju klart att man vill ha båda två, så att doften håller i sig större delen av dagen. Doften är ganska svag, men du behöver fortfarande inte ösa på med flera sprut av misten. Tvärtom är det här en doft som gör sig bäst på i bakgrunden, ty den kommer ändå att kännas och folk kommer att undra vad i hela världen det är som luktar så gott! (Nog för att jag trycker upp min handled i andras ansikten för att de skall tvingas känna på den, men det är en annan femma. Ni kanske är litet mindre ivriga och litet mer classy.)

Damig och sensuell utan att kännas "tantig" och blommig utan att dofta som ett helt trädgårdsland (tack och lov, jag tycker inte om när det blir för mycket av det goda). Blommig mysk med turkisk konfekt, söt grädde och orkidé. Visst låter det härligt? White Musk Libertine känns lättare än Body Shops klassiska lila White Musk. Dessutom älskar jag förpackningarna som i sig utgör en fin prydnad på byrån i sängkammaren. För visst är väl sådant ganska viktigt med, ty vi äter ju såväl som doftar med ögonen. Med mina 200 kronor på kortet och erbjudandet om att ta två och köpa en för halva priset behövde jag bara lägga ut 25 kronor (de kostar alltså 150 kronor styck normalt), och det var som hittat i en container, fast betydligt lyxigare. Jag är mycket nöjd med mitt inköp och kommer att använda White Musk Libertine flitigt. Personligen har jag ingenting negativt att anmärka på. (Det jag kan tänka mig är att vissa kan uppleva lukten något gammaldags, men då främst om man är van vid fräscha eller sportiga dofter som hav och citrus, något jag själv inte dras till.)
 
Betyg: 4,5 av 5