Söderbergskan

din moralkaka i en bloggosfär fylld av cupcakes

Over the top - and absolutely adorable

Kategori: Fyndhörnan


Utbudet av originella skal till HTC är ungefär en miljontedel så stort som utbudet till iPhones. Inte så konstigt kanske, då det är sådana alla går omkring med, men eftersom jag aldrig gillat Apple (Har inget emot telefonerna eftersom det bara är roligt med många appar, men jag kan varken med Steve Jobs, Mac's - i mina ögon - brist på användarvänlighet eller folk som är så Apple-frälsta att det blir näst intill sekteristiskt. Kom igen, kan man inte föredra ett märke utan att bli defensiv och ifrågasättande om någon inte gillar detsamma?) håller jag fast vid min HTC Desire S så länge den håller (vi får se hur länge det blir då jag tappat den i golvet fler gånger än jag kan räkna de senaste månaderna, en gång om dagen tror jag vi kan snitta på då jag sover med den i sängen och rör mig som en orolig vilde om nätterna). Idag har köpt mig det gulligaste skalet jag kunde hitta till en HTC (till ett pris jag tycker är rimligt, vill säga). Det är SÅ over the top, ingen tvekan om den saken, men när det kommer till mobiler och inredning tycker jag att vitt och stilrent är det tråkigaste som finns. Jag skulle aldrig dekorera något annat så här, men en telefon som bor i mina handväskor och som bara jag skall se - självklart! Den gamla blingälskande hiphoparen från 2007 i mig väcks till liv, och man blir ju glad ända in i själen varje gång man tar fram åbäket. För att matcha köpte jag även en rosa adapter och usb-kabel. Frågan är om inte det blir litet väl mycket, men det orkar jag inte bry mig om. Jag är trött på mörker just nu, och behöver mer ljus i mitt liv. Vill bara kasta ut alla orientaliska murriga kuddar genom fönstret och ersätta dem med mjuka färger. (Fast helst av allt vill jag kasta ut mig själv härifrån, till en lägenhet där jag kan "go nuts" och göra exakt vad som faller mig in.)
 
Och tillhör ni som jag skaran som gillar saker som är rosa och när saker är litet väl överflödiga emellanåt, passa på att delta i tävlingen om ett par lösögonfransar och Betsey Johnson-örhängen som går ut i morgon. Det är fortfarande väldigt få deltagare, vilket innebär att vinstchansen är cirka 20% för dig, och det är inga dåliga odds. Klicka här för att komma till tävlingen. :)