Söderbergskan

din moralkaka i en bloggosfär fylld av cupcakes

Inspiration: Herrkläder

Kategori: Inspiration

"CC: Jag älskar att shoppa herrkläder. Det är så himla kul just för att det är helt ångestfritt. Man får mixa, matcha och sätta ihop en snygg outfit utan att behöva tänka på hur en själv skulle se ut i den eller att man inte kan ha det. Brukar göra kollage av dem, men lägger aldrig ut något för jag har ju inga manliga läsare.
C: Du kan ju ge dessa kollage av herrkläder till mig?
CC: Vad skall du göra med dem?
C: Kolla? Se ifall jag hittar något intressant?
CC: Fast man vill ju viiisa vilken bra smak man har. Jag kan ju lägga ut ett par i bloggen och LEKA att jag har manliga läsare?"

Sagt och gjort. Herrkläder är ett område som intresserar (historien börjar med att mitt ex hade en horribel klädstil - eller skall jag säga total avsaknad av detta? - varpå jag började fokusera på att hitta fina plagg åt honom, dock var han inte nämnvärt intresserad och jag fick stå ut med en partner som konstant gick omkring i samma för stora urtvättade jeans och krympta v-ringade t-shirts som slutade vid naveln) och just eftersom det är en utmaning att hitta snygga kläder för män, precis som det är en utmaning att hitta läckra plus size-plagg, är det betydligt roligare att försöka inspirera till och uppmuntra det. Jag tycker att alla förtjänar att lära känna sin kroppstyp och vad man passar i, så när Trinny & Susannah går i pension tar jag gärna över deras jobb som stilpolis. Här följer två helt motsatta kombinationer, men jag gillar dem båda skarpt förutsatt att de kan bäras upp väl.

 
 
Här ser vi en kombination tillägnad den där killen de flesta av kollar in i smyg, oavsett om vi gillar stilen eller inte: Streetsnubben. Somliga beundrar hans förmåga att mixa färger utan att se galen ut, och även när han ser galen ut (för det gör han emellanåt) lyckas han ändå på något vis. Kanske ligger det mycket i att en persons självkänsla ger pondus som i sin tur skapar nyfikenhet? Den diskussionen kan vi ta en annan gång. Nu är det kläderna och inte personen i dem som står i fokus. Samtliga plagg ovan kommer från H&M där skorna för 399:- är det dyraste, vilket är bra då streetsnubben förvisso gillar att klä sig snyggt, men helst av allt lägger pengarna på teknik eller sportprylar. Det är inte fy skam att ha litet pengar över i plånboken, så lägg ner märkeshetsen! För totalt 945:50 får du en hel outfit som kommer få dig att glänsa, och det vet vi ju att du gillar att göra. Congrats, bro!




En klassisk mjuk cardigan att gosa upp sig i slår det mesta här i livet, och jag önskar så att den kom i damformat, men icke. Denna raring i lammullsblandning, som till och med har ärmlappar som grädde på moset, säljs för 150:- på Kappahls nuvarande rea, men har kostat hela 500:- tidigare. För att inte bli överhettad rekommenderas ett par ankellånga byxor (249:- hos H&M) lagom till vårens bravader, så att man enkelt kan visa upp sina allra snyggaste dojor, vilket är ganska svårt att göra med långbyxor överlag. De stiliga kängorna från Swear London finns hos Brandos och är för närvarande på rea; 629:- mot 1249:-, ett kap med andra ord. Och vad är en ung farbror utan hatt? Han är blott en simpel yngling! Huvudbonaden kommer från Carlings och kostar 179 riksdaler. Jag fullkomligt älskar denna retroinspirerade look och hade jag bara haft en medgörlig man att bestämma över skulle han få lov att bosätta sig i denna utstyrsel för 1207:- omedelbums.
 
Sådär ja! Iväg med er och spendera nu, gossar!
Kommentera inlägget här: