Söderbergskan

din moralkaka i en bloggosfär fylld av cupcakes

Gör vårfint i köket

Kategori: Inredning


Med några få nya detaljer kan man med simpla medel förändra köket från att vara ganska tråkigt till att bli ganska vårfint med en fläkt av 50-tal - den ständigt återkommande trenden som aldrig tycks slå fel (och jag förstår varför generation efter generation hakar på den).
 
Plansch med gullig räv, ram och fruktfat från Lagerhaus, Burkar, pall (för endast 79:-, som hittat!) och tidningsställ från Åhléns.

KOMMENTARER:

  • Lovisa - Mångsysslare säger:
    2013-02-04 | 19:23:55
    Bloggadress: http://mangsyssleriet.blogg.se

    Älskar 50-talet. Och framförallt i köket! Bra tips!

  • Emilia säger:
    2013-02-06 | 06:19:28

    Du har sjukt bra smak! Dessutom verkar du dras till gamla skruttiga saker, precis som jag. Får panik av "fräsch och stilren" design.

    Har en fråga; Du och jag verkar ha liknande, ehem, "mentala problem". Jag blir utredd för bipolär sjukdom och när du skriver om dina känslor så känner jag igen mig så mycket att det skräller.
    Men hursomhelst. Jag lider av förjävliga sömnproblem. Kan inte för mitt liv somna, någonsin, och är förbryllad över att man ens kan överleva på så lite sömn som jag får. Jag har insomningstabletter, men jag hatar att ta dem för jag blir så jävla knarkig innan jag väl somnar. Alltså hallucinerar disneyfigurer och hör helt sjuka sånger, skuggorna blir som en 3d-film och färger blir helt cp.
    Så. Har du något tips på hur man kan somna utan tabletter?
    Inser själv att du kanske är den sista jag borde fråga, men ändå.


    Kram på dig /sömnlös i stockholm

  • Söderbergskan säger:
    2013-02-06 | 22:44:13
    Bloggadress: http://soderbergskan.blogg.se

    Haha, skruttigt och skruttigt. Jag föredrar om de gamla sakerna är fräscha, men hittar jag något riktigt skruttigt som jag bara måste ha för att det är så jäkla snyggt är det klart man köper det. ;) Jag har också svårt för det stilrena. Det är inte alls jag.

    Jag har tyvärr inte några konkreta tips alls för hur du skall få någon sömn då jag har samma problem där. :/ Jag somnar inte ens av sömntabletter utan håller mig vaken tills jag stupar av trötthet. Försöker få bukt på det nu men det är inte lätt. Jag brukar lyssna på avslappningsmusik på Spotify (testa att sök på "Deep Sleep – Sleep Music: Lullabies to Help You Relax, Sleep, Meditate and Heal"), i tron om att det hjälper litet grann. Om jag inte somnar till någon dokumentär som jag lyssnar på (kan rekommendera "Deadly Women", finns många hela avsnitt ute på tuben). Men ja, jag har faktiskt inga tips, tyvärr. Har testat alla som finns känns det som, men jag tror det är mycket psykiskt som hindrar en från att somna.

  • Söderbergskan säger:
    2013-02-06 | 22:47:47
    Bloggadress: http://soderbergskan.blogg.se

    Eller, tror och tror, klart att det är psykiska ting som hindrar en från att somna. Menar att jag tror att det är svårt att komma från det och finna ro om man inte först vet vad det är som gör att man inte kan sova. Jag får väldigt mycket ångest när jag slappnar av, så det är ogärna att jag gör det. Det är då en massa otrevliga tankar väller fram, sådana jag kan hålla undan någorlunda på dagtid.

  • Emilia säger:
    2013-02-07 | 01:07:34

    Ska kolla upp den där musiken iallafall, det kan ju inte skada.
    Och tror fanimej att jag ska trycka i mig en stilnoct nu ändå.
    Har inte sovit mer än tre timmar de senaste dagarna. Hoppas du får till det med sömnen, det är ett helvete.

  • Söderbergskan säger:
    2013-02-07 | 04:12:26
    Bloggadress: http://soderbergskan.blogg.se

    Emilia: Jo, det är ju det. Tog en sobril och två zopiklon för ett par timmar sedan, men nu är jag vaken igen och inte ens särskilt trött. Vet inte vad man skall göra åt det. Känns inte så lockande att dra på sig kläderna och gå ut och gå mitt i smällkalla natten.

Kommentera inlägget här: