Söderbergskan

din moralkaka i en bloggosfär fylld av cupcakes

Inlagd

Kategori: Borderline/Bipolär



Det dröjde inte ens två veckor innan han hittade en ny. Blir man "kär" så lätt i någon, och har så litet samvete i kroppen att man börjar träffa någon innan man sagt upp kontakten med den man är med, så är det ganska uppenbart att människans känslor hänger på ett strå, och vid minsta vindpust faller den å. Det äcklar mig att han säger sig vilja ha ett "seriöst förhållande" när han går vidare från tjej till tjej i turbofart. Framför allt är det otroligt respektlöst mot den man sagt sig känna mer för än någon annan. Jag känner mig så otroligt sårad, bitter och övergiven. Känslan av att vara ersättbar är den värsta som finns. Jag har givit mig själv upprepade knytnävsslag i huvudet för att låta bli att skrika min förtvivlan rakt ut, och har nu stora bulor över hela huvudet. Jag vet inte hur länge jag blir kvar här, men jag vet att om jag är hemma kommer jag att dricka sprit och karva i mina ben tills blodet forsar. Han är en feg och föraktansvärd människa. Egentligen borde han betala för mina taxiresor hit till psykakuten, eftersom det är hans vidriga beteende som gjort mig självmordsbenägen. Jag överväger att dränka mig så fort isen smält bort, eftersom en tablettöverdos sällan leder till döden. Att däremot ta tillräckligt många tabletter nedsköljda med alkohol för att inte orka simma i land när man väl kastat sig ner i vattnet, är ett säkrare sätt. Tack för den goda idén, Ann Heberlein (som skriver om samma metod i den fantastiska boken "Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva".

KOMMENTARER:

  • H. säger:
    2013-04-27 | 13:05:33

    Snälla C. Att du vill kasta bort ditt liv för det där kräket. Han är inte värt ett skit! Du måste stå ut med smärtan för både du och jag vet att det blir lättare med tiden. Du är i en chockfas just nu och därför känns allt fruktansvärt och du vill bara dö. Jag förstår det, tro mig! Men tänk på framtiden, vad den än kan ha med sig. Du har varit där tidigare och känt den hemska smärtan. Men du klarade dig. Du behöver bara tid. Du bär på en enorm styrka även om du själv inte kan känna det. Vi läsare ser och vet det. Ge inte upp!

    Jag tände ett ljus för ditt välmående sist jag var i kyrkan. Jag vill att du ska veta att jag tänker och ber för dig. Han är mindre värd än de dammpartiklar du råkar andas in. Och ännu mindre värd än smutsen som hamnar under dina naglar. Kasta bort minnen och tankarna om honom där de hör hemma: på en soptipp.

    En STOR varm kram till dig!

  • sofia säger:
    2013-04-27 | 15:21:44
    Bloggadress: http://hurtin4certain.blogspot.se

    du har gjort helt rätt nu: du har bett om hjälp och du måste fortsätta be om hjälp när det känns såhär. och du ska inte dö! han är inte värd det och DU har ju inte gjort något fel! det är han som är idioten. bestraffa inte dig själv för honom.
    tänker på dig. KRAM!

  • S säger:
    2013-04-29 | 00:44:02

    Jag känner inte dig, men dina ord gör att det känns så. Jag har varit där du är, så många gånger, men någonstans långt inom mig finns den där lilla, lilla rösten som säger "tänk om". Tänk om livet om ett år ser helt annorlunda ut. Tänk om jag tar mig ur min bubbla. Tänk om jag uppfyller de drömmar och mål jag har satt för mig själv. För ett år sedan hade jag aldrig kunnat förutspå hur jag skulle må idag, än mindre drömma om att vara "frisk" från depression och ständiga ångesttankar. Jag tror att du kan åstadkomma stordåd om du bara fortsätter försöka. Om allt annat i livet går åt helvete, om det känns som att allt är meningslöst så måste du ändå klara av att andas. Fortsätt bara andas, jag LOVAR dig, du kommer vakna upp en dag och inse att det inte är så svårt längre.
    Massa kramar

  • Em säger:
    2013-05-02 | 09:01:06
    Bloggadress: http://shoegirl.blogg.se

    Lider med dig, visst, det är lätt att skriva att han är jordens jävla avskum & att det bara är att glömma, men lättare sagt än gjort, sånt tar tid, själv var jag helt förstörd i 2 år, fortfarande märkt även om jag har ett nytt förhållande kommer jag aldrig glömma den ångest & det mörker man genomled just då. Fy fan...akta dig för psykopater som trycker ner dig, var noga med att omge dig av människor som lyfter dig! Stor kram på dig!

  • Alv säger:
    2013-05-06 | 16:20:45
    Bloggadress: http://munkavle.blogspot.com

    Jag önskar jag hade några magiska ord att säga för att få det att kännas bättre men det har jag tyvärr inte och det enda jag kan säga är att mina tankar är med dig. Ta hand om dig och låt dig inte dras ned i avgrunden, vi är många som håller ut våra händer till dig och tänker på dig.

  • Virvla säger:
    2013-05-09 | 14:52:57

    Jag känner inte dig, men dina ord berör mig djupt, jag hoppas och tror att du kommer komma igenom det här även om det känns svårt att tro det nu. Jag känner inte till er historia, men det jag vet är att ingen människa som ger en tårar är värd att gråta över. Jag har varit där själv, och hur jobbigt allting är just nu så kommer du komma ur det hela, starkare och med mer skinn på näsan.

    Du får gärna skriva till mig om du behöver ha någon att kasta tankar mot. Vi har en del gemensamt du och jag, om jag förstått saker rätt..

Kommentera inlägget här: