Söderbergskan

din moralkaka i en bloggosfär fylld av cupcakes

En margarita - och inget mer

Kategori: Ätbart



Avnjuter en fantastisk margarita i all ensamhet till "Someone like you" på repeat (egentligen gillar jag inte Adele, men eftersom Eliza Doolittle spelas konstant på jobbet har jag börjat vänja mig vid nutida brittiska sångerskor, som ju alla låter likadana). Jag tänker på de gånger man beställt en ute och har fått tvinga i sig sin snordyra drink för att den smakat så illa - att det skall vara så svårt för somliga att göra en simpel klassiker. Vilken tur att jag är utbildad och kan min sak (jo, jag är bokningsbar för privata tillställningar). Är fri i morgon och hade egentligen tänkt gå ut i kväll för att svänga de cellulitfyllda, men hittade ingen att vara med. Patetiskt. (Hade hellre varit ledig på söndag så att jag hade kunnat ropa in en hallmöbel på auktion i Gammelstad, men det blir det inget av.)

Klassisk Margarita


Saften av två ordentligt pressade limefrukter (ger ca 6 cl)
4 centiliter Sauza Tequila
2 centiliter Triple Sec

Skaka med is, sila upp i cocktailglas med saltkant. Vill du vara en extra god värd rimmar du endast halva glaset, så att gästen själv kan välja om hon vill ha sin cocktail salt eller ej. Mingla på, eller gör som jag och sitt kvar på ditt breda arsle i soffan. Trevlig helg!

Uppdatering 23:00: Jag förtjänade inte en margarita som rubriken antyder, jag förtjänade visst tre.


bloglovin
Kommentera inlägget här: