Söderbergskan

din moralkaka i en bloggosfär fylld av cupcakes

I want that Boom Boom Pow!

Kategori: Skönhet

Måste jag välja en skönhetsida tillsammans med Eleven (som har bra märken men dyra priser och här gillar vi lyx till budgetpriser!) och Lyko när det kommer till hår är det som jag tidigare vurmat för Baresso, eftersom jag då alltid passar på att köpa [trumvirvel] THE MYSTERY BOX. Fyra hemliga hårvårdsprodukter, tillbehör eller makeup av hög kvalitet (då alla produkter tillhör deras ordinarie sortiment) till ett värde av 600 kronor, du betalar bara 145 kronor. Med andra ord betalar man mindre än 70% av ordinariepriset. En "hoarder" som jag kan inte motstå det, trots avsaknad av inkomst (blir det helt galet kan man ju faktiskt sälja). Ibland är det mitt i prick, andra gånger byter man till sig något med en annan skönhetsintresserad på "Skönhetsbytargruppen" på Facebook.
 
Det är många saker jag önskar här i livet, vissa ytligare än andra. En av dem är att jag var en sådan där kreativ tjej med känsla för pillergöra och stadiga händer, som kunde skapa de mest fantastiska nagelkreationer. Dessvärre har Herren förbannat mig med en darrhänthet i stil med Michael J Fox (och då har jag inte ens parkinson), högerhanden lyckas jag i all min vänsterhänthet göra okej, men att därefter måla vänster hand och få ett jämlikt resultat? Totalt omöjligt. Därför är det sån tur för oss konstnärliga idioter att det på senare år poppat upp en massa läcka nagellack med olika struktur, krackelering och dekorering.
 
 
Just nu är jag dock mest av allt sugen på Deborah Lippmanns glittriga lyxlack (de är inte billiga heller, 199 riksdaler, men banne mig, det är det nästan värt!). Jag äger fler nagellack än jag kan räkna (förvisso är jag usel på matematik, så det är inte särskilt höga tal, trot allt), men kan räkna dagarna på året som jag går runt med färgglada naglar som inte flagnar. Och jag skall kalla mig ekonomisk? Nej, det skall bli ändring på detta. Jag tänker inte jinxa mig själv och säga att 2014 kommer bli ett bättre år än 2013, som varit det värsta hittills, för då kommer det fortsätta gå utför. Däremot kan jag lova mig själv att börja pyssla om mina naglar betydligt mer. Det är trots allt något man som kvinna lägger märke till ganska fort hos andra, om hon har fina naglar. Och vem vill inte bli uppmärksammad för annat än att den sneda Rihanna-frisyren vuxit ut både i längd och färg och nu mest påminner om en trailer home-morsas (vilket trots allt hade varit min bakgrund om jag varit född i USA, Örnäset är ju Luleås motsvarighet till Detroit även om vädret jämförs med Chicagos då det konstant blåser på båda ställena).
 
Följande Lippmann-lack skulle jag skänka...tja, alla mina betydligt tråkigare OPI's och China Glaze's för att få:
Boom Boom Pow (Guld)
Some Enchanted Evening (Rosa)
Shake Your Money Maker (Grön - och holy moly, vilken fantastisk nyans!)
Good Girl Gone Bad (Bordeaux)
Bad Romance (Lila)
Cleopatra in New York (Svart/Guld)
 
När jag ser dessa vill jag bara glömma ångesten, dra på mig feststassen och för ett tag glömma storleken på stussen, ge mig ut i vimlet och dricka drinkar tills jag knappt kan stå på benen, samtidigt som jag fuldansar till sämsta tänkbara partymusik. Helst någon svängig dock, men dålig går an om man har så snygga händer. Huvudsaken är att de är i taket (och man river hela haket - hö-hö!)

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: