Söderbergskan

din moralkaka i en bloggosfär fylld av cupcakes

Premiär för page (en riktigt bra deal)

Kategori: Skönhet


Let's Deals hemsida (ibland hittar man faktiskt något) fann jag det fantastiskt bra erbjudandet om klippning och färgning till priset av 499 kronor. Ordinarie pris är 1199, varpå jag sparar 58% eller 700 kronor. Salong Studio X ligger här på Värnhem och jag hade ändå tänkt boka en tid där för klippnnig då min kombo rekommenderat dem. Då kunde det inte bli mer passande med en så bra deal. Jag har bestämt mig för att klippa håret kort(are), en så kallad Gynning-page med snedlugg som ni ser ovan. Nu har jag förvisso inte lika tjockt hår som fröken Gynning men spolar, fönar, spray och hårnålar är en tunnhårigs bästa vän. Egentligen föredrar jag ju att vara så blond som det bara går, men eftersom mitt hår gav upp efter att jag gjorde mig av med det röda i vintras måste jag inse att blekning går bort det närmsta året. Håret måste få vila och växa ut. I stället önskar jag mig en mjuk ljusbeige färg, som ändå kommer att fungera då utväxten vankas eftersom min naturliga färg är tillräckligt lik för att det inte skall se ojämnt ut. Jag är såklart aningen nervös eftersom jag varit långhårig sedan födseln (min mor tillät mig inte att göra annat än att toppa mitt hår trots att jag ville ha det kortare med lugg - eftersom hon saknade eget tvingade hon sin dotter att behålla sitt), men nu har jag behövt påbörja ett nytt liv utan någonting. Familjebanden är uppenbarligen klippta nu, så varför inte köra på en helt ny hårklippning med?  Det växer ju ut!

KOMMENTARER:

  • H. säger:
    2013-09-25 | 11:48:57

    Lär bli skitsnyggt :) Ser fram emot bilder!

  • Söderbergskan säger:
    2013-09-27 | 09:51:40
    Bloggadress: http://soderbergskan.blogg.se

    H: Ja, jag tror det blir en uppfräschning som heter duga. Det kan inte bli risigare än vad det är nu. Fick tid först den 15/10 men då hinner jag förbereda mig mentalt. ;) Någon bild lär det dock inte bli, har inte fotat mig på två år snart.

Kommentera inlägget här: