Söderbergskan

din moralkaka i en bloggosfär fylld av cupcakes

Favoriten i värmen: Silky Underwear

Kategori: Skönhet

Hösten närmar sig förvisso, men det återstår flera varma dagar och än är det inte dags att gräva fram höstkappan. Man skulle kunna tro att räddaren i nöden är en extra stor islatte, men hur smakliga de än må vara är min favoritprodukt under de svettiga månaderna kroppstalket Silky Underwear från LUSH. Pudret fungerar precis som vilket talk som helst och ger en silkeslen känsla, samtidigt som den till en viss del absorberar fukt vilket håller dig fräsch längre i hettan. Huden torkas dock inte ut eftersom den innehåller kakaosmör vilket gör den perfekt för oss med extrakilon som lider av skavsår på låren (ett okänt problem för många, men det är därför vi bär leggings under kjol, inte för att vi är onormalt förtjusta i cykelbyxor eller skäms över våra ben). Undvik det klassiska "chub-rubet" in i det längsta genom att applicera detta talk på torr hud. Jag använder det mellan brösten (där blir det varmt skall jag tala om!), i armvecken och mellan låren. Är det riktigt varmt ute brukar jag även pudra nacken eftersom det kan bli en rätt kladdig historia efter ett antal timmar när man har ett långt svall utsläppt (vilket är anledningen till att jag sällan haft det tidigare, så jag har bara positiva saker att säga).

Jag hade aldrig använt talk innan jag provade produkten för första gången härom året (vi räknar inte spädbarnsåren, då), men jag är väldigt glad att jag gjorde det. Dessutom har den en underbar mild doft av jasmin (jag är normalt inte den blommiga typen men älskar jasmin!), som gör att man inte drar sig från att stryka på litet extra i stället för att dränka sig i parfym efteråt. Ja, man skulle nog kunna sammanfatta det hela med att Silky Underwear är som en air freshener för kroppen, och jag rekommenderar den till alla som vill känna sig len som en persika, en babyrumpa eller en slipad sten (välj själv). Den fungerar lika bra oavsett om det är en varm sensommardag som skall uthärdas eller om du planerat en sensuell kväll med din fjälla eller karl och inte tackar nej till långa och många smekningar (det kan vara svårt att låta bli att ta på sig själv efteråt).
 
En burk innehåller 60 gram och kostar 79 kronor. Pudret är dock väldigt drygt och räcker länge (det är därför jag använder en produktbild i stället för att fotografera min egen burk, den har hängt med så länge nu att ettiketten är bortnött), det krävs inte mycket vid varje användning. Silky Underwear finns såklart att köpa i din närmaste LUSH-butik eller här.
Kommentera inlägget här: