Söderbergskan

din moralkaka i en bloggosfär fylld av cupcakes

Sådant vi sysslat med i skolan

Kategori: Dekoratör '12

Jag borde ha bloggat så mycket mer om utbildningen, men här får ni i alla fall se litet av det som jag har ägnat mig åt nere i Leksand förutom att dricka kaffe (och oftast tillsammans med Ida och Emelie, var väldiga diskussioner kunde uppstå eftersom vi har tre helt olika viljor och visioner). Jag tycker det skall bli väldigt tråkigt när utbildningen är över. En termin är alldeles för kort tid för att lära sig ett helt yrke, men att känna till grunderna är bättre än ingenting. Nu har man i alla fall fått en bättre inblick i hur dekoratörsarbetet ser ut, samt lärt sig mer om färger och formers betydelse. Man tittar på ett helt annat sätt när man går in i butiker nu, och tänker "åh, det där hade jag velat ändra!". Fast den absolut första tanken är förstås fortfarande "åh, här hade jag velat jobba!"



 

 

 

KOMMENTARER:

  • Lisa säger:
    2012-05-04 | 01:02:04

    Bra jobbat!



    Du är en sådan intressant person och jag är glad att du tagit upp bloggandet igen! Jag har läst precis varenda inlägg du har skrivit i den här bloggen samt när du var Heartsick. En gång drömde jag om dig (jag är inte en sjuk stalker, don't worry) för typ 1 år sedan, vi fikade tillsammans och jag var så fascinerad av dig men du verkade inte så fascinerad av mig, sen blev du helt galen på grund ut av någonting jag sa och jag letade efter dig i hela staden men kunde inte hitta dig.



    Har du Instagram? Skulle vara kul att följa dig där i så fall :)

  • Söderbergskan säger:
    2012-05-04 | 22:05:37
    Bloggadress: http://soderbergskan.blogg.se/

    Lisa: Oj, vad smickrad jag blir. Det trodde jag inte. :D Det är fascinerande hur vrickade drömmar kan bli. Haha, jag kan erkänna att JAG är en sjuk stalker, och har också drömt om folk jag aldrig träffat mången gång. ;)



    Jag har Instagram men jag använder det bara för att snygga till någon bild som jag sedan laddar upp på Facebook eller i bloggen, så det finns inget spännande där inte. Har inte förstått hur man använder det för att följa folk där.

Kommentera inlägget här: