Söderbergskan

din moralkaka i en bloggosfär fylld av cupcakes

Jag saknar mitt badkar

Kategori: Drömmar

Åh, vad jag saknar att bo i en lägenhet med badkar. Tänk att gotta ner sig i det varma vattnet tillsammans med en nyinköpt badbomb eller bubbelbit och se hur den löses upp och sprider väldoft i rummet, medan man plockar fram den där spännande boken man har så svårt att slita sig från, och gör sig redo för att tillbringa en timme i himmelriket. Jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag värdesatte den tiden. Det var utan tvekan dagens höjdpunkt att få komma hem med en ny badprodukt från Lush eller Bomb Cosmetics i väskan och veta att ikväll, då smäller det! Ville man lyxa till det extra var en hårinpackning, lösviktsgodis, en iskall mimosa och tända ljus det ultimata.

I dagsläget skulle jag nöja mig med det trängsta, skruttigaste och rostigaste av kar, bara jag fick placera min gigantiska lekamen i vatten igen. Men det bästa av allt vore ju förståt ett mastodontiskt badkar byggt för två, så att man verkligen kunde bre ute sig! Tänk vilken lycka! Nu är det sommar och visst kan man bada i havet eller valfri uppblåsbar pool i skrikande turkos från Rusta, men det går inte alls att jämföra med känslan som infinner sig då man ligger där i sitt hem, sin borg, och låter lugnet skölja över en.

bloglovin

KOMMENTARER:

  • Katten säger:
    2012-07-16 | 13:42:46
    Bloggadress: http://inanothercastle.blogg.se/

    sv: Visst är det? Det går alltid i omgångar, men jag har alltid gillat korsord. ^^

    Att ta ett avslappnande bad är härligt, jag var väldigt glad över att vår lägenhet har badkar när vi flyttade hit. :)

Kommentera inlägget här: