Söderbergskan

din moralkaka i en bloggosfär fylld av cupcakes

Att lyxa till det via eBay

Kategori: Fyndhörnan, Skönhet

Ibland är eBay en riktig guldgruva när det kommer till skönhetsprodukter. Se bara till att handla av säljare med 99% positiva omdömen för att försäkra dig om bra kvalitet. Mindre än så är tämligen osäkert när det handlar om varor som skeppas över halva jordklotet. Du får också räkna med att det tar tid att få varorna (men vissa saker är värda att vänta på, inte sant?). Jag är himla nöjd med mina inköp, har länge suktat efter en bra brun utan sol. Däremot blev jag inte lika glad över att åka på en tullavgift på 200 kronor, vilket jag gjorde den här gången. Det händer inte ofta, men köper man flera skönhetsprodukter samtidigt är risken större än om du köper exempelvis kläder. Surt, men jag får tänka att jag ändå tjänat på det eftersom det hade kostat betydligt mer att införskaffa samma produkter på t.ex. KICKS eller Åhléns. Litet drygt 400 kronor fick jag ge för allt på bilden (foundation och serum är trial size), plus tulleländet på 200 då'rå. 600 kronor är ändå inte illa, det skall tilläggas att jag köpte TVÅ Essie-lack i samma färg (Licorice). Bara ett sådant kostar ju 129 kronor, liksom, och man måste ju bunkra upp. Dock inser jag att jag handlat mer nu i december än vad jag någonsin gjort tidigare, så jag har en hel del saker att returnera. Cirkus 2500 kronor kommer jag att få tillbaka på att vara ekonomisk och göra det. Jag menar, vad är meningen i att behålla något bara för att det är snyggt om man ändå inte 1) kommer att använda det 2) kommer i det? Det är bara girigt, och jag är nog så nära att bli en "hoarder". Nej, nå'n måtta får'e va'.
 

KOMMENTARER:

  • stjärnfödd säger:
    2013-01-01 | 21:48:24
    Bloggadress: http://stjarnfodd.blogspot.se

    skulle vara kul om du orkade skriva lite om dina favoritprodukter? :) älskar allt som har o gör med hudvård/hår/smink osv, men ofta är ju produkterna så dyra och jag blir ofta besviken över att de inte håller vad de lovar.

    en grym nattkräm ska jag nog försöka hitta. har du nån favorit?
    kramar

  • Söderbergskan säger:
    2013-01-05 | 01:04:48
    Bloggadress: http://soderbergskan.blogg.se

    Stjärnfödd: Jo, tyvärr är det ju så att man får vad man betalar för, och då skall man ju veta vilken hudtyp man har också. Många som tror att de har blandhy har egentligen känslig hy, så jag tror inte på att använda de starka produkter många har för feta och kombinerade hyer. Väljer hellre en produkt för normal eller känslig hy, trots att jag är väldigt blandad med trist fet t-zon och rosiga kinder. Jag gör gärna en lista på produkter jag använder någon dag, just nu är jag dock sjuk och sängliggande, men kanske till helgen. :)

Kommentera inlägget här: