Söderbergskan

din moralkaka i en bloggosfär fylld av cupcakes

Jag lever

Kategori: Allmänt

Jag lever, men det är inte ett bra liv. Skrivandet har förlorat sitt syfte - det sista jag vill är att behöva återberätta vardagens elände efter att just ha upplevt det. Varje sekund är lidande och ilskan är större än någonsin. 2010 kunde inte avslutas på ett sämre sätt och 2011 kunde inte börja på ett mer olustigt. Nyckelorden är psykbryt, övergivenhet, separation, viktökning, maktlöshet.

Jag påbörjade "världens längsta blogginlägg" i januari för att berätta om mitt årsavslut men kunde inte förmå mig att skriva färdigt, så nu ligger sex A4 i utkastet och påminner mig om den sämsta tiden i mitt liv hittills. Det är (som vissa kanske har märkt) slutskrivet fram till dess att mitt liv har en viss mening igen. Som det känns nu betvivlar jag att det någonsin kommer en sådan.

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2011-03-15 | 22:19:46

    Hej. Skönt med ett livstecken! Det är tomt när det är tyst här men jag har full förståelse för att du inte vill skriva. Jag låter bli att komma med opersonliga peppiga tips (om jag ens kan några) men hoppas så klart att det snart vänder för dig! Ta hand om sig!

  • Anonym säger:
    2011-03-25 | 18:18:19

    Håller med tidigare kommentar, skönt med livstecken! Då vet man iaf. :) Men det var ju synd att det var så. Tycker ändå du ska skriva klart och posta det. Kan ju va skönt att få ur sig och få lite distans till det också eller vad vet jag egentligen. Det är väl olika det där.

  • Lina säger:
    2011-03-26 | 19:42:48

    Precis, skönt att höra att du lever, har funderat över var du tog vägen och hur det gick för dig. Hoppas på bättre tider för din del. Det vore inte mer än rättvist. Ta hand om dig!

  • sofia säger:
    2011-05-22 | 22:11:14
    Bloggadress: http://hurtin4certain.blogspot.com/

    man saknar dig!!!

Kommentera inlägget här: