Söderbergskan

din moralkaka i en bloggosfär fylld av cupcakes

Saker jag tycker om

Kategori: Inspiration

Jag trodde klockan var betydligt mer när jag kastade i mig zopiklonen och tvättade av sminket, men den var visst inte mer än halv tio. Nu ligger jag i en renbäddad säng och väntar på den mystiske John Blund, som jag antar är en riktig player eftersom han kommer och går precis som han vill. Känslan av att sträcka ut sig i sängen efter en lång dag och känna hur gott man själv luktar av Body Shop's Divine Calm Body Lotion (PERFEKT att smörja in sig i vid läggdags då den innehåller lugnande lavender och kamomill) är obeskrivligt skön. Jag känner att det är väldigt mycket negativa energier runt mig just nu, både i bloggen och ute i verkligheten. Stämningen är låg och tröttheten ligger som en tyngd över en. Det har som alltid varit mycket känslor i december, och jag tycker det är dags för något upplyftande! Därför tänkte jag lätta upp stämningen med en lista över slumpmässiga saker som jag tycker om och som gör mig glad. Eftersom jag sällan skriver då jag är på gott humör (i och med att skrivandet fungerar som bearbetning av det tråkiga i livet) blir det lätt att man framstår som en dysterkvist. Så är ju inte riktigt fallet då jag egentligen är både glad och energifylld (litet väl energifylld emellanåt, jag vet inte hur många gånger jag blivit ombedd att "tona ner" mig när hypomanin slagit till). Det får bara ingen uppmärksamhet i bloggen. Here it goes!

Söderbergskan tycker om:
Små rufsiga hundar, griskultingar, mina teakantiloper från 50-talet, mörkt trä, gulddetaljer, röda lampskärmar, hösten, filmkvällar och seriemaraton, goda drinkar, vinkvällar i sällskap, mitt jobb, kilklackar, radikal särartsfeminism (vidareutvecklar en annan gång), starka kvinnor (men inte egoistiska), manglade lakan, caffè latte, timlånga skumbad, att resa, när ett flygplan lyfter och man vet att man är på väg någonstans, parfym, Clarins hudvård, historia, 30- och 40-tal, perfekt lagd eyeliner, rött läppstift, facklitteratur om medicin och diverse sjukdomar, att fördjupa mig i så kallade "freaks" och "sideshow performers" från 1800- och tidiga 1900-talet, all information som går att komma över om fallet Fritzl, viktorianska post mortem-bilder, teater (att se och spela), att skriva raptexter, antika skrivmaskiner, doften av gamla bibliotek (inte av gammal gubbe, dock), drömmar, roliga bilder och videoklipp, shorts ovanpå strumpbyxor, fina salt- och pepparkar, Rörstrands Grön Anna-serie, att baka och bjuda på det förhoppningsvis lyckade resultatet, rättvis handel, släktforskning, gröna äpplen, att ligga sked med den man håller av (det saknar jag mest av allt), lösviktsgodis, kvällspromenader, lockat hår, nötter, färsk ananas, jazz, blues, hiphop, Astrid Lindgrens verk (särskilt Emil i Lönneberga), astrologi, gamla visor och skillingtryck, att hitta saker liggandes på gatan och inse att det nu tillhör en själv, norrbottniskt vemod, stand up comedy, att spela in egna små sketcher, ordvitsar, tjuvlyssningar, sällskapsspel (helst Med andra ord och Rappakalja), att vinna i sällskapsspel, matcha duschdraperiet med handdukarna, mjölkchoklad med jordgubbsyoghurtfyllning, att leka med barn (vi är ofta på samma våglängd), cornichons (ni vet, inlagda smågurkor), vitlök, gröna växter, rosor, vackra kuddar, dokumentärer (gärna om seriemördare), jordglober, kokos, när någon säger att man påminner om en celibritet som inte är ful, South Park, American Dad, Oz, film noir, gangsterfilmer, skräck, skytte, timlånga samtal om allt mellan himmel och jord, att åka båt (trots havsfobi), Titanic (fartyget), stora sjalar, stora örhängen, stora och små koftor, svarta quiltade väskor med guldkedjor och speglar med pråliga guldramar.

Min syster Sandra ville också synas på bloggen och inflika ett par egna bidrag:

Coola straighta brudar som är lesbiska, sexiga skor, porr, kaffe, lössnus, Kilkenny, sex med härliga tjejer, bada badkar, magdans.

Ja, vad säger man? Så lika men ändå så olika...

Systrarna från sina bästa sidor på Condis. Slinkan och Fettot (det här är anledningen till varför jag aldrig låter mig fotas mer). Det är så här vi ser ut när vi löser världsproblem i teorin.


bloglovin

KOMMENTARER:

  • Alv säger:
    2011-12-28 | 02:22:25
    Bloggadress: http://munkavle.blogspot.com

    Jag gillar dig. =)

  • storasyster säger:
    2011-12-28 | 08:40:27

    jag gillar också dig! men...det där är inte det enda jag tycker om! det finns så mkt, mkt mer i livet som är värt att nämnas. :) din gilla-lista är en an tusen anledningar till att jag älskar dig! vi är bäst, ingen protest! men DU är ännu bättre. puss, puss!

  • Marielle säger:
    2011-12-28 | 09:36:33
    Bloggadress: http://jungeljerta.blogspot.com/

    Åhh Rappakalja, bästa spelet.

Kommentera inlägget här: