Söderbergskan

din moralkaka i en bloggosfär fylld av cupcakes

Ljuvliga Lush

Kategori: Skönhet


Lush är min absoluta favoritkedja. Finns en butik i den stad jag befinner mig i måste den uppsökas, inte för att sortimentet skiljer sig utan för att jag älskar doft- och synupplevelsen. De som säger att Lush "luktar för starkt" förstår jag mig inte på. När jag hade badkar handlade jag där nästan varje vecka, men nu har det blivit mer sällan eftersom jag har fått bryta upp med mina favoritprodukter avsedda för lyckligt folk med kar eller balja. Så här under mellandagarna har de 50% på flera fina saker i butiken, och jag var givetvis tvungen att släppa hämningarna. En redig bit Karma och en ordentlig kloss Noubar, underbara Dreamwash och Pow Wow lip scrub som jag inte provat tidigare (men som mina fnösketorra läppar är i stort behov av) fick följa med mig hem, och eftersom det var fynddags gick kalaset inte på mer än 257 kronor. Vilken lycka! Nu måste jag bara börja förbruka alla de Lush-produkter jag redan har liggandes hemma. Det är en del då jag är en tröstshoppare av rang (den som säger att pengar inte gör en lycklig vet inte hur det är att inte ha några pengar alls, medan de som växte upp i barnfattigdom gärna gör en Michael Jackson och tar igen de förlorade åren genom att bli materialister som vuxna).


bloglovin

KOMMENTARER:

  • Karoline säger:
    2012-01-02 | 16:13:53
    Bloggadress: http://ikarolineshuvud.blogg.se/

    Åh ja, älskar också Lush!

    ang loppisar i norrbotten så vet jag att det finss en jättebra i Boden, har helt glömt vad den heter dock.

    I Öjebyn mellan piteå och Luleå ligger reprisen som är min favorit!!! jättestor med mycket saker :)

    Annars så finns det en i lillpite också som heter vischan, lite dyrare men väldigt fint och gamla saker :) Lycka till!

Kommentera inlägget här: