Söderbergskan

din moralkaka i en bloggosfär fylld av cupcakes

Klockan är tre - här är sömnlösheten!

Kategori: Allmänt

Huvudvärken vill inte ge sig och jag kan inte sova på grund av för många tankar som virvlar omkring i mitt huvud. Tankar om framtiden, men framför allt om min nuvarande situation, hur jag skall orka fortsätta kämpa när det inte finns något att kämpa för. Inga nya lediga bostäder i sikte och inga jobberbjudanden, så här sitter jag i min andrahandsetta, ensam och ovetandes om vad N tänker, om han ens tänker på det jag skrev i mina minst sagt utförliga meddelanden igår natt, som han valde att inte besvara. (Det känns förnedrande att ge så mycket av sina tankar och inte ens få en mening tillbaka, men jag är van. Han svarar bara på de positiva sakerna och drar sig genast ur då något allvarligt eller olustigt kommer på tal. Då vet han aldrig vad han skall säga.) Insomningstabletterna gör mig dåsig, men det är för mycket nu för att det skall spela någon roll. Rastlösheten har övertaget och jag får helt enkelt ingen ro. I stället ägnar jag mig åt listifyllande. Senast var vid valet i september, en sorgens och vredens dag.

Listan stals härifrån (och som vanligt med Mac var det ett helt projekt med att kopiera; jag blev tvungen att ändra redigerare för att klistra in listan och får därmed snällt byta rad manuellt. Tack Apple, ni gör mitt liv så förbaskat mycket enklare!).

1. Hur mycket pengar har du på din mobil? Fyra kronor.
2. Har du fått en kyss den senaste veckan? Nej.
3. Vem tillbringade du två timmar med idag? Har varit själv hela dagen.
4. Hur lång är du? En meter och sextiotre centimeter.
5. Vilken är den senaste filmen du sett? Kvinnor utan män.
6. Hur löd ditt senaste sms? "Okej ses i morgon :)"
7. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror på samtalets innehåll och hur nära jag står personen. Helst sms överlag.
8. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Giftiga.
9. När såg du senast din mamma? Söndags.
10. Icke godkänt i något ämne? Har inte ens läst hälften av alla kurser, men vem ser på ens betyg idag?
12. När vaknade du idag? Runt elva.
13. Vilken är din favoritplats? Har inte hittat denna än.
14. Vilken plats föredrar du minst? Krogen!
15. Vem får dig att må bra? Djur (rent mentalt då, fysiskt gör de mig sjuk).
16. Hur stor är din säng? 120 cm.
17. Vad sover du i? Nattlinne.
18. Hur många kuddar har du i sängen? Tre.
19. Var har du bott/bor? Fyra bostäder, men bara en stad.
20. Tycker du om kinamat? Ja, fast thailändskt desto bättre.
21. Tycker du om kaffe? Latte är fint, svart kaffe är det inte.
22. Vad dricker du helst till frukost? Juice.
23. Kan du spela poker? Om någon ger min instruktionerna så.
24. Känner du till någon med samma födelsedatum som dig? Känner ingen, men vet ett par stycken.
25. Vill du ha barn? Nej, absolut inte. Däremot bultar mitt hjärta hårt för den mikrogris jag en dag kommer adoptera till mitt kärleksbarn!
26. Kan du några andra språk än svenska? Engelska. Så kultiverad man är.
27. Har du någonsin åkt ambulans? Nej.
28. Föredrar du havet eller bassäng? Havet.
29. Vad spenderar du helst pengar på? Inredning.
30. Äger du dyrbara smycken? Nej, äger inget smycke som kostat över 149 kronor.
31. Kan du rulla med tungan? Ja, jag kan dock inte göra några läskiga blommönster och tur är väl det.
32. Vem är den roligaste människan du känner? Jag själv. Faktiskt. Jag har precis min sorts humor.
33. Vad har du för ringsignal? "Ha det så kult på restaurangen" (techno remix).
34. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Nej, jag har så mycket jag inte använder som passar, varför spara sånt man inte ens kan ha om man så bantar ner sig 70 kilo (vilket såklart vore en fysisk omöjlighet)?
35. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Min fitta. Jag har mens.
36. Kan du byta olja på bilen? Nej.
37. Vilken var den senaste boken du läste? "Utan ett ord”.
38. Dansar du i bilen? Nej, jag har ingen bil.
39. När var du i kyrkan senast? På morfars begravning i våras.
40. Hur många hål har du i öronen? Inga. Jag måste använda clips som den tant jag är.
41. Har du någon piercing? Nej. Jag tycker att det är smaklöst (men smaken är delad så ta inte illa upp ni som har det).
42. Har du någon tatuering? Se ovan. Har dock litet högre acceptansgrad för tatuering än piercing, så länge motivet är bra.
44. Har du pojkvän/flickvän? Ja, än så länge...
45. Har du en bästa vän? Heidi. Jag tänkte först skriva att jag skulle "go crazy without her", men så kom jag på att jag redan är galen. Jag skulle inte vara hel, säger vi i stället då.
46. Vad är ditt mobil nummer? Sök och du skall finna.
47. Vad ska du göra ikväll? Jag skall göra mitt bästa för att somna så fort jag fyllt i detta färdigt. Roligt svar, va?
48. Har du några syskon? Ja, men det är stormigt.
49. Vill du flytta hemifrån? Navelsträngen är klippt, tack och lov.
50. Det första du tvättar i duschen? Håret.
51. Hur mår du just NU? Se föregående inlägg.
52. Vad är sista bokstaven i namnet på personen du har en crush på? Ingen.
53. Berätta om din senaste dröm? Jag minns faktiskt inte den.
54. Skulle du kunna äta din favoritmat under en hel månad utan att tröttna på det? Ja, så gör jag ofta.
55. Vad vill du ha just nu? Ett tillfredsställande jobb, en lägenhet i en annan stad, ett väl fungerande förhållande och en partner som känner mig och vet vad som är viktigt för mig.
56. Har du räknat till 1000 någon gång? Säkert då jag var yngre. Sedan växte man upp och fick viktigare saker för sig. Som Farmville.
57. Biter du i din glass eller slickar du bara på den? Jag biter av chokladen om det är en sådan, sedan suger jag eftersom det ilar i tänderna annars. Själv dah?!1
58. Använder du smileys? Ja, i meddelanden.
59. Har du träffat någon kändis? Adam Tensta skulle väl vara den mest kända i dagsläget. Annars är Staffan Ling och Leif Loket Olsson bra kandidater. Rejäla karlar det där.
60. Gillar du keso? Ja, men inte enbart keso. På smörgås är det fantastiskt.
61. Vilken låt hade du sist i huvudet? Love the way you Lie. Jag har väldigt svårt för Rihanna, men Eminem är grym.
62. Hur många länder har du besökt? Tre, utöver Sverige då.
63. Är dina föräldrar stränga? Nej, idag är de slapphänta som få, men när jag var yngre var de det. De gav upp runt 14-årsåldern eftersom jag ändå inte slutade skrika, skolka, snatta och göra andra destruktiva saker en 14-årig flicka inte bör.
64. Skulle du kunna hoppa fallskärm? Nej, jag är nojig över att jag skulle väga för mycket och se för frånstötande ut i fallskärmsdräkten. Vore jag smal och säker på att linan skulle hålla hade jag gjort det om någon betalade det åt mig.
65. Glittrar någonting i ditt rum just nu? Min fitta, möjligtvis. Har som sagt mens, så vem vet vilka vätskor som rör sig där nere.
66. Brukar du hyra film? Ytterst sällan.
67. Var kommer du vara på lördag? Jobbar på dagen, är hemma på kvällen.
68. Var du med och upplevde när World Trade Center föll i NY? Jag gick i åttonde klass, hade fransklektion och kunde inte bry mig mindre om det. Folk dör i betydligt större antal dagligen, varför uppmärksammas inte det?
69. Vad åt du till lunch? Lingongrova och en kopp te.
70. Har du lockigt hår? Nej, bara härligt frissigt och två lockar alldeles perfekt utplacerade för att aldrig kunna klippa lugg.
71. När grät du senast? Igår.
72. Har du gått in i en vägg någon gång? Ja, bildligt och bokstavligt.
73. Favoritårstid? Hösten. Synd att denna blev så trist bara. Vad hände med att hoppa i höstlöven och plocka svamp?
74. Vem höll du senast i handen? N, men det är ett tag sedan.
75. Sover du med TV:n på? Nej, men jag somnar ofta med datorn på. Bra för elräkningen är det också.
76. Tycker du att du är gammal? Nej, bara tills dess att jag ser 91:or vika ut sig i herrmagasin och 94:or med kortkort i Idol.
77. Är du mörkrädd? Ja.
78. Gillar du ditt liv just nu? Nej, usch. Detta är verkligen en hemsk period.
79. Har du någon gång valt att ta ett bad istället för att duscha? Man duscha väl ändå av sig efter badet? Annars har man ju badskum och tvålrester kvar på sig. Fräscht och bra för huden, eller?
80. Har du bra syn? Ja, men väldigt irriterade ögon dessvärre. Vad kan en optiker göra åt det?
81. Var är dina föräldrar just nu? Sovandes i sin begagnade säng. Antagligen ligger Daisy där med.
82. Vad har du på dig just nu? Trosor, vitt långt ribbstickat linne med spetsaxelband, smutsiga strumpor jag roffade åt mig från golvet p.g.a. kylan.
83. Vad var det senaste du köpte? Diverse matvaror.
84. Hatar du mer än 3 personer? Javisst.
85. Använder du sushipinnar? Nej, jag kan inte äta med pinnar. Hur bär ni er åt? Å andra sidan äter jag inga maträtter som kräver pinnar. Sushi blir jag ju bara illamående av p.g.a. smakkombinationerna.
86. Äger du ett vapen? Ja, beroende på vad som räknas som vapen. Jag äger ju saker som skulle kunna skada dig om du hade vägarna förbi, men jag tar inte med mig dem ut på stan precis...
87. Gillar du ditt hår? Nej, jag har typiskt skandinaviskt hår och det är ju inte något att sukta efter. Tunt och fint, platt och frissigt, poröst och behandlat, torra toppar och fet botten. Mmm, dra fingrarna genom det!
88. Gillar du dig själv? Nej, det kan jag inte påstå att jag gör.
89. Vem står dig närmast, din mamma eller pappa? Antagligen min far. Jag pratar mer med min mor, men de råd som kommer ur den munnen är inte att ta till sig. Jag har alltid haft mycket svårt för henne, tyvärr.
90. Hur ofta använder du MSN? Aldrig. MSN och Mac är inte direkt det mest kompatibla. Dessutom talar jag ju bara med Heidi där och henne ringer jag om jag vill något.

Nu när jag är färdig med detta ser jag att klockan hunnit bli kvart över tre. Jag som skall upp nio! Hur sjutton skall detta gå? Jag vill ju ogärna försova mig, men lika litet vara en oduschad zombie som spiller ut hämtlatte över sig på stan. Inte för att någon skulle bry sig - alla har väl sett ett klumpigt fetto göra bort sig förr - men ni förstår tanken.

bloglovin

KOMMENTARER:

  • fanny säger:
    2010-10-05 | 09:57:38
    Bloggadress: http://arsinoe.se

    Det låter jobbigt det där förhållandet. Inte kul när nån bara bryr sig om det bra, och aldrig lägger energi på det dåliga.

  • Moa - Leos mamma säger:
    2010-11-06 | 12:36:42
    Bloggadress: http://lillagroda.blogg.se/

    Vad roligt lista..hoppas dagen gick bra ändå!!



    Var gärna med i min dagens blogg och missa inte de andra underbara tävlingarna i menyn! =)

  • J säger:
    2010-11-19 | 23:51:26

    uppdatera plz. :)

Kommentera inlägget här: