Söderbergskan

din moralkaka i en bloggosfär fylld av cupcakes

Inte längre Heartsick, men alltid en Söderbergska

Kategori: Allmänt

Välkommen till min nya blogg!

När jag valde namnet Heartsick var jag inte ens fyllda 17, i år blir jag 23. Sedan 2004 - i sex år - har namnet dragits med mig. Det kom tråkigt nog att bli en del av min identitet, och hade det inte varit för att namnet är så pass förknippat med mig, hade jag själv höjt på ögonbrynen åt en tjugoplusare som går under det. Det är svårt att skiljas - avsked av alla slag är det värsta jag vet - men jag behöver en nystart, i mitt inre och på internet. Det sista kan man inte få så länge flera år gamla inlägg ligger kvar. Min tidigare blogg kändes som en enda oorganiserad röra med stora tomma luckor, precis som mitt liv sett ut och kommer göra så länge jag tillåter det. Därför är det dags att lämna det gamla och gå vidare. Med år gamla inlägg i arkivet känns det som att det är på tiden. Jag tror att en ny, "ren" blogg kan ge mig förnyad energi och återfå lusten till att skriva, utan att ständigt påminnas om dåtiden.

Dessutom är det nu konstaterat att jag inte längre är Heartsick (det kom en sådan dag trots allt, det hade jag aldrig kunnat tro). Från och med nu är jag Söderbergskan.

/C

bloglovin
Följ min blogg med bloglovin

KOMMENTARER:

  • Marekal säger:
    2010-04-29 | 17:56:58
    Bloggadress: http://marekal.blogg.se/

    Men åh! Jag tyckte om Heartsick. Det var som så Lunarstormigt utan att vara löjligt. Men Söderbergskan är också fint. He e ju den du e, å du e fin!

  • Marekal säger:
    2010-04-29 | 17:58:13
    Bloggadress: http://marekal.blogg.se/

    Alltså, nu var det ju namnet Heartsick jag menade, inte gamla bloggen. Alla dina bloggar är bra, oavsett namn.

  • Cecilia säger:
    2010-04-29 | 18:05:05
    Bloggadress: http://heartsick.blogg.se/

    Marekal: Jag tycker också om Heartsick egentligen. Dock känns det litet som att man lätt fastnar i rollen som ordets innebörd så länge man heter det, och tiden som en hjärtsjuk lunartjej (haha) är förbi för den här gången. Söderbergskan låter härligt käckt. Jag tänker Anderssonskans Kalle och det ljuva 30-talets Södermalm, och det gillar vi.



    Vad kul att se Dig i bloggosfären igen för övrigt, Märtz. Det var ett tag sen! Här skall snokas, så att jag har koll på vad du sysslar med i nere i Sörlandet. ;)

  • Candy säger:
    2010-05-03 | 19:49:40
    Bloggadress: http://www.eye-candy.se

    Tyckte väl att det såg ut som du på visninsgbilden. ^^ Läste din blogg en del tidigare. Ibland behöver man förändring, hoppas att det kommer att kännas bra att vara Söderbergskan istället för Heartsick!

  • Cecilia säger:
    2010-05-04 | 07:03:21
    Bloggadress: http://soderbergskan.blogg.se/

    Candy: Håller med om att förändring kan göra gott, och jag hoppas också att det kommer kännas bättre. Tack. :)

Kommentera inlägget här: